Problemy lotu FR3096 czyli Lotniskowa Straż Pożarna EPGD w akcji…

12 marca 2016 roku o godzinie 6:40 z Lotniska im. Lecha Wałęsy w Gdańsku-Rębiechowie miał wystartować do Modlina samolot Boeing 737/800, należący do linii Ryanair, z lotem o numerze FR3096. Miał… Po wystawieniu samolotu z płyty postojowej na drogę kołowania pojawiły się pewne problemy. Jedna z osób pracujących przy samolocie potocznie zwana „neonem”, „flight coordinator’em” lub „RedCap’em” zauważyła wyciek płynu eksploatacyjnego z gondoli lewego silnika maszyny. Samolot zatrzymano. Do maszyny podjechał pojazd „FOLLOW ME”, a po chwili samolot wrócił na płytę postojową. Pojawiła się chwila niepewności wśród załogi i pasażerów. Po kilku minutach z okien samolotu można było dostrzec pluton Lotniskowej Straży Pożarnej Portu Lotniczego (Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej) im. Lecha Wałęsy w składzie GCBAPr 12,5/80+500 MAN/Ziegler Z8, GCBAPr 13/54+250 Boughton Barracuda, GCBAPr 5,5/50+150 Boughton Barracuda Junior oraz SLOp Jeep Rubicon.
Na płycie zaczęła się krzątanina obsługi oraz strażaków. O komentarzach ze strony pasażerów nie będę wspominał…
Jeśli chodzi o pasażerów i obsługi pokładowej samolotu. Z uwagi na opóźnienie część pasażerów postanowiła opuścić maszynę i udać się na inne loty z Gdańska do Warszawy lub Modlina.
Po około 40 minutach spędzonych w samolocie zapadła decyzja o opuszczeniu maszyny przez pasażerów i przeniesieniu ich do budynku portu lotniczego. Samo oczekiwania na dalsze losy lotu FR3096 było kilka razy przedłużane i trwało łączenie około 1,5 godziny. W tym czasie przy maszynie pracowała obsługa naziemna. W końcu zapadła decyzja o możliwym starcie maszyny do Modlina.
Sam lot nie należał do najdłuższych. Po koło 50 minutach Boeing 737/800 dotknął kołami pasa w Modlinie. Podczas lądowania w Modlinie asystował nam wóz bojowy tamtejszej Lotniskowej Straży Pożarnej czyli GCBAPr 12,1/60+250 Rosenbauer Panther CA-5 HRET.

Miał być spokojny lot z Gdańska do Warszawy aby przebiec się schodami w wieżowcu „Rondo 1” na 38 piętro podczas zawodów. O mały włos do Warszawy bym nie doleciał nie tylko z powodów technicznych ale również pogodowych… Było duże prawdopodobieństwo, że maszyna nie mogłaby wylądować przez niską podstawę chmur w Modlinie. W czasie gdy w Gdańsku walczono z problemem technicznym pogoda w Warszawie i Modlinie ustabilizowała się…

Galeria ze zdjęciami z działań naszych dzielnych strażaków z lotniska oraz obsługi naziemnej można zobaczyć TUTAJ lub po kliknięciu w jakieś ze zdjęć poniżej…




~ - autor: chosse w dniu 12 Marzec 2016.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: